Téma BLOG

Zaujímavý problém s pluginom WP Lightbox 2 na WordPresse

Dnes som narazil na zaujímavý problém na svojich weboch, postavených na WordPresse. Dôležitá bola kombinácia pluginu WP Lightbox 2 a aktívneho odkazu na web inzerenta, pre ktorého som článok pripravil.

Plugin WP Lightbox 2 sa stará o to, aby sa obrázky, vložené do textu, pekne zobrazovali. Veľký obrázok v toku textu by bránil plynulému čítaniu, malé obrázky otvárané do nového okna sú nepraktické, obrázky otvárané do okna namiesto textu zase často vedú k tomu, že čitateľ sa nevráti po zhliadnutí obrázka do textu, ale zatvorí okno browsera, často omylom.

Riešením je v rámci WordPressu nastaviť tri veľkosti obrázkov. Najmenší pre náhľad (vidíte ho v hornom rohu tohto textu), stredný pre zobrazenie v texte (vidíte ho pod týmto textom)

screenshot-5

a...

Čítať ďalej

Najlepšie sa píše z vlastnej skúsenosti

Venujem sa nie len tvorbe webov pre zákazníkov, ale zaoberám sa aj prevádzkovaním siete vlastných blogov. Jednak pre možnosť publikovať články s linkami na zákaznícke stránky, jednak pre tvorbu a publikovanie obsahu a zobrazovanie reklamy Adsense. To nie je žiadne tajomstvo. Rozkladám tak svoje podnikateľské riziko a diverzifikujem zdroje príjmov. A tiež nie je žiadnym tajomstvom, že prevádzkou vlastných webov získavam skúsenosti, ktoré môžem potom poskytnúť svojím platiacim zákazníkom. Oni sa venujú svojmu biznisu, internetový marketing môžu prenechať na mňa.

Bonusom je potom dobrá znalosť WordPressu, na ktorom robím väčšinu www stránok. No len perfektná znalosť systému pre tvorbu dobrých článkov nestačí. Je treba rozumieť aj téme, o ktorej sa píše...

Čítať ďalej

65 dôvodov prečo je dobré používať WordPress

WordPress je charakterizovaný ako blogová platforma. WordPress je otvorený a slobodný softvér, ktorý je dostupný zadarmo. Môžete na ňom postaviť napríklad firemné stránky, e-shop, osobné stránky alebo aj diskusné fórum. WordPress rozhodne nie je určený len pre amatérov a ich projekty, ale existuje celý rad veľkých projektov, ktoré používajú práve WordPress.

Stále ešte je veľké množstvo profesionálov, ktorí radšej zvolia „svoje“ riešenie, než aby na veľké projekty využili WordPress. Preto odporúčam všetkým, ktorí zatiaľ WordPress nevyskúšali a majú predsudky, aby mu dali šancu a zvážili aj to, že v súčasnej dobe je viac ako 24% Internetu tvoreného na WordPress.

Existuje veľké množstvo dôvodov prečo práve WordPress, v tomto článku sme...

Čítať ďalej

Môj nový web o hypotékach

Popri obsahových weboch som sa rozhodol postaviť web o peniazoch. Presnejšie o hypotékach. Doteraz som mal akési morálne zábrany ponúkať ľuďom lacné a rýchle pôžičky a zarábať na tom. Možno preto, že som vo svojom okolí videl priveľa nešťastníkov, ktorí prišli o dôstojný život po tom, ako si zobrali v podstate nevýhodnú pôžičku. Môžete tvrdiť, že je to vec toho, kto si požičiava, aby zvážil svoje reálne možnosti, a nie toho, kto pôžičky sprostredkuje, ale mne to nejak išlo proti srsti.

Pýtate sa, prečo som urobil web o hypotékach? Moja odpoveď bude, že na základe svojich skúseností...

Čítať ďalej

Trampoty s cookies

August a najmä september bol pre majiteľov webových stránok celkom náročný. Bolo treba aplikovať „sušienkový predpis“. Tento si vymyslela Európska únia, aby vraj ochránila svojich občanov od sledovania. 😀 Teda nie, že by občania EU mali prestať byť sledovaní, len EÚ chce, aby ich nesledoval okrem nej už nikto iný 😉 Najmä nie Google. A s vaničkou bolo vyliate aj dieťa, ako to už býva. Iniciatívny úradník je horší ako triedny nepriateľ. Ale späť k technickej stránke veci.

Na webových stránkach sa objavuje aj reklama. Však z niečoho musia byť prevádzkovatelia blogov živí, nie? Ak neprevádzkujú shop, kde ich platíte nákupom tovaru, tak musia žiť z predaja informácií...

Čítať ďalej

Oplatí sa získavať návštevnosť blogu z Facebooku?

Aj ten najlepší web a najpresnejšie články či návody sú nanič, ak ich nikto nečíta. Preto je zaistenie návštevnosti webov a čítanosť článkov jednou zo základných úloh prevádzkovateľa webu alebo ním najatej agentúry. Linkbuilding je metódou, ako presvedčiť vyhľadávače, aby zaradili web na popredné miesta a tak ho „predhodili“ vy výsledkoch ľuďom a „prinútili“ ich web navštíviť. Veľa linkbuilderov využíva Facebookové stránky na to, aby na mieste, kde sa pohybuje veľa ľudí, surfujúcich po nete, uložili odkazy na stránky, kam by radi týchto ľudí priviedli. Oplatí sa to?

Väčšina mojich obsahových webov má svoje facebokové stránky, ale venujem tomu minimum času. Možno tak pätnásť minút dva razy za týždeň...

Čítať ďalej

Prebdená noc nad aktualizáciou WordPress 4.3

Z utorka na stredu som sa veľmi nevyspal. 18. augusta popoludní sa objavila aktualizácia CMS WordPress z verzie 4.2.4 na 4.3 a keďže spolu s ňou bola na svete aj slovenská verzia, dal som sa do aktualizácií. A pri štyridsiatke slovenských a českých tématických weboch to nie je na päť minút roboty. Mám totiž jednu zlú vlastnosť. Totiž dve zlé vlastnosti. Všetko zálohujem. A všetko overujem.

Takže som si spustil svoj administrátorský nástroj, overil si stav inštalácií všetkých webov a dal sa zálohovať a potom aktualizovať všetky slovenské weby. Česká verzia WordPressu 4.3 totiž ešte nebola k dispozícii.

Všetko išlo ako po masle...

Čítať ďalej

Zmena pri obrázkoch pri freeimages.com

Fotografie a ilustračné obrázky sú dôležitou súčasťou textov nie len na internete. A nie každá redakcia má dostatok svojich vlastných fotografií k článkom, ktoré vydáva. Preto sa fotografie získavajú z profesionálnych zdrojov, nazývaných fotobanky. Okrem nákupu fotografií za cenu od jedného dolára za kus je možnosť stiahnuť si fotografiu zdarma za určených podmienok z bezplatných fotobánk. Takou je aj www.sxc.hu. Vlastne bola.

Do bezplatných fotobánk prispievajú svojimi fotografiami aj profesionáli aj rekreační fotografi. Často sú to fotky, ktoré platené fotobanky odmietli, ale ešte stále sú to dosť dobré fotky. Alebo sú od ľudí, ktorí nemajú záujme svoje fotky predávať, no chcú sa nimi pochváliť. Sám som niekoľko desiatok fotiek do www.sxc...

Čítať ďalej

Má zmysel robiť linkbuilding s pomocou katalógov?

Väčšina ľudí príde na www stránku z vyhľadávača. Zadajú slovo alebo spojenie, ktoré ich zaujíma a vo výsledkoch vyhľadávania si kliknú na odkaz, ktorý ich zaujme názvom aj krátkym úryvkom textu okolo hľadaného slovného spojenia. Nikoho snáď neprekvapí, že drvivá väčšina kliknutí ide na prvé tri-štyri výsledky, ktorých býva na stránke desať. Z toho vyplýva snaha takmer každého prevádzkovateľa www stránky „pretlačiť“ svoj web na prvú stránku vyhľadávania, najlepšie na prvú pozíciu.

Vyhľadávač Google aj Seznam a iné radia výsledky na konkrétne slovo alebo frázu podľa rôznych kritérií, presný algoritmus je ich tajomstvom...

Čítať ďalej

Vlastná web stránka alebo platená reklama – čo je lepšie?

Nedávno ma oslovil potenciálny zákazník a chcel odo mňa počuť, či je pre neho výhodnejšie nechať si urobiť svoju vlastnú webovú stránku alebo si zaplatiť reklamu. Zvažoval reklamu v okresných novinách aj v regionálne zameranom internetovom portáli. Pre upresnenie dodávam, že klient sa zaoberá poskytovaním služieb vo svojich priestoroch a geograficky sú jeho klienti obmedzení práve hranicami okresu, v ktorom podniká.

Pre rozhodnutie, či je lepšie platená reklama v novinách alebo na internete, potrebujete vedieť, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina. Nedá sa jednoznačne povedať, že reklama v týždenníku sa nevyplatí...

Čítať ďalej