predaj označených príspevkov

Kedy si nový web nedať urobiť

Možno máte pocit, že som sa v nadpise pomýli, že som chcel napísať článok o tom, kedy si dať urobiť nový web. Ale skutočne to myslím tak, ako píšem. Sú situácie, kedy by si žiadna firma nemala dať urobiť web, lebo je to ešte horšie, ako ho nemať vôbec.

Nedávno som stretol známeho, ktorý si u mňa objednal výrobu nového webu. A pripomenul som mu, že sme sa dosť dlho nevideli, takmer rok. Odvetil mi, že aj bez nového webu má práce toľko, že nevie, čo skôr a na web nemá čas.

Mohli by ste si myslieť, že som odviedol dobrú prácu, keď má jeho firma viac práce, ako stíha urobiť. Skutočnosť je však úplne iná.

Už keď ma pred rokmi oslovil, že by si dal urobiť nový web, tak som chcel vedieť, čo je jeho cieľom. Čo od neho očakáva...

Čítať ďalej

Prvá predaná pôžička

V rámci prevádzky svojich obsahových webov som si pripravil dva slovenské weby na subdoménach so zameraním na affiliate v oblasti pôžičiek. Presnejšie jeden web je o pôžičkách a druhý o hypotékach. Nie som nejaký veľký zástanca zarábania na nebankových pôžičkách alebo trápení ľudí. Oveľa radšej píšem texty na obsahové weby, ktoré ľuďom poskytujú dobré rady, ako si urobiť to či ono, ako si vyrobiť lacno niečo, čo stojí v obchodoch veľa peňazí, ako skrátka ušetriť a pomôcť si sám.

Weby o pôžičkách na druhej strane veľmi dobre zarábajú. Pravda, keď to človek vie. Ale ja nechcem byť digitálny šmejd a vnucovať ľuďom, čo nepotrebujú, za čo vyhodia zbytočne peniaze...

Čítať ďalej

Vlastná web stránka alebo platená reklama – čo je lepšie?

Nedávno ma oslovil potenciálny zákazník a chcel odo mňa počuť, či je pre neho výhodnejšie nechať si urobiť svoju vlastnú webovú stránku alebo si zaplatiť reklamu. Zvažoval reklamu v okresných novinách aj v regionálne zameranom internetovom portáli. Pre upresnenie dodávam, že klient sa zaoberá poskytovaním služieb vo svojich priestoroch a geograficky sú jeho klienti obmedzení práve hranicami okresu, v ktorom podniká.

Pre rozhodnutie, či je lepšie platená reklama v novinách alebo na internete, potrebujete vedieť, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina. Nedá sa jednoznačne povedať, že reklama v týždenníku sa nevyplatí...

Čítať ďalej

Linkbuilding zdarma

Nie je nijakým tajomstvom, že aj ten najkrajší a najlepší web je nanič, keď ho ľudia na nete nenájdu a nečítajú. A aby ho ľudia našli a čítali, musí sa objavovať na dobrých pozíciách vo vyhľadávaní Google alebo naň musia odkazovať linky zo stránok, ktoré ľudia čítajú. Najlepšie oboje.

Ako získať dobré odkazy

Nejestvuje univerzálna odpoveď, ale znalosti problematiky sa platia takmer zlatom. V princípe existujú dva základné spôsoby získavania odkazov na svoj web. Tým prvým je nákup, kedy za odkaz na webe, z ktorého očakávate návštevnosť, si zaplatíte. Aj v našom portfoliu nájdete weby, kde si môžete kúpiť odkaz alebo rovno celý propagačný článok 😉

Druhý spôsob je oveľa náročnejší...

Čítať ďalej

Nový inzertný server

Prišiel čas na zmenu. Po dlhom období, kedy som tvoril firemné weby pre zákazníkov a obsahové weby pre seba na platforme WordPress som si chcel vyskúšať niečo iné. Samozrejme najľahšie by bolo začať tvoriť weby na inej platforme, povedzme Drupal alebo Joomla, ale priznám sa, to by som sa bál, že začnem mať zmätok v pluginoch, témach aj nastaveniach samotných blogovacích systémov. Preto som na to celé išiel, ako sa hovorí, do lesa.

Čítať ďalej