Téma BLOG

Prebdená noc nad aktualizáciou WordPress 4.3

Z utorka na stredu som sa veľmi nevyspal. 18. augusta popoludní sa objavila aktualizácia CMS WordPress z verzie 4.2.4 na 4.3 a keďže spolu s ňou bola na svete aj slovenská verzia, dal som sa do aktualizácií. A pri štyridsiatke slovenských a českých tématických weboch to nie je na päť minút roboty. Mám totiž jednu zlú vlastnosť. Totiž dve zlé vlastnosti. Všetko zálohujem. A všetko overujem.

Takže som si spustil svoj administrátorský nástroj, overil si stav inštalácií všetkých webov a dal sa zálohovať a potom aktualizovať všetky slovenské weby. Česká verzia WordPressu 4.3 totiž ešte nebola k dispozícii.

Všetko išlo ako po masle...

Čítať ďalej

Zmena pri obrázkoch pri freeimages.com

Fotografie a ilustračné obrázky sú dôležitou súčasťou textov nie len na internete. A nie každá redakcia má dostatok svojich vlastných fotografií k článkom, ktoré vydáva. Preto sa fotografie získavajú z profesionálnych zdrojov, nazývaných fotobanky. Okrem nákupu fotografií za cenu od jedného dolára za kus je možnosť stiahnuť si fotografiu zdarma za určených podmienok z bezplatných fotobánk. Takou je aj www.sxc.hu. Vlastne bola.

Do bezplatných fotobánk prispievajú svojimi fotografiami aj profesionáli aj rekreační fotografi. Často sú to fotky, ktoré platené fotobanky odmietli, ale ešte stále sú to dosť dobré fotky. Alebo sú od ľudí, ktorí nemajú záujme svoje fotky predávať, no chcú sa nimi pochváliť. Sám som niekoľko desiatok fotiek do www.sxc...

Čítať ďalej

Má zmysel robiť linkbuilding s pomocou katalógov?

Väčšina ľudí príde na www stránku z vyhľadávača. Zadajú slovo alebo spojenie, ktoré ich zaujíma a vo výsledkoch vyhľadávania si kliknú na odkaz, ktorý ich zaujme názvom aj krátkym úryvkom textu okolo hľadaného slovného spojenia. Nikoho snáď neprekvapí, že drvivá väčšina kliknutí ide na prvé tri-štyri výsledky, ktorých býva na stránke desať. Z toho vyplýva snaha takmer každého prevádzkovateľa www stránky „pretlačiť“ svoj web na prvú stránku vyhľadávania, najlepšie na prvú pozíciu.

Vyhľadávač Google aj Seznam a iné radia výsledky na konkrétne slovo alebo frázu podľa rôznych kritérií, presný algoritmus je ich tajomstvom...

Čítať ďalej

Vlastná web stránka alebo platená reklama – čo je lepšie?

Nedávno ma oslovil potenciálny zákazník a chcel odo mňa počuť, či je pre neho výhodnejšie nechať si urobiť svoju vlastnú webovú stránku alebo si zaplatiť reklamu. Zvažoval reklamu v okresných novinách aj v regionálne zameranom internetovom portáli. Pre upresnenie dodávam, že klient sa zaoberá poskytovaním služieb vo svojich priestoroch a geograficky sú jeho klienti obmedzení práve hranicami okresu, v ktorom podniká.

Pre rozhodnutie, či je lepšie platená reklama v novinách alebo na internete, potrebujete vedieť, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina. Nedá sa jednoznačne povedať, že reklama v týždenníku sa nevyplatí...

Čítať ďalej

Linkbuilding zdarma

Nie je nijakým tajomstvom, že aj ten najkrajší a najlepší web je nanič, keď ho ľudia na nete nenájdu a nečítajú. A aby ho ľudia našli a čítali, musí sa objavovať na dobrých pozíciách vo vyhľadávaní Google alebo naň musia odkazovať linky zo stránok, ktoré ľudia čítajú. Najlepšie oboje.

Ako získať dobré odkazy

Nejestvuje univerzálna odpoveď, ale znalosti problematiky sa platia takmer zlatom. V princípe existujú dva základné spôsoby získavania odkazov na svoj web. Tým prvým je nákup, kedy za odkaz na webe, z ktorého očakávate návštevnosť, si zaplatíte. Aj v našom portfoliu nájdete weby, kde si môžete kúpiť odkaz alebo rovno celý propagačný článok 😉

Druhý spôsob je oveľa náročnejší...

Čítať ďalej

Prečo PR?

Public relations (PR) sú techniky, prostredníctvom ktorých firma buduje vzťah s verejnosťou.

Prečo PR?

PR je marketingovým nástrojom, ktorého úlohou je vylepšovať obraz firmy vrátane jej produktov a služieb v očiach všetkých zainteresovaných – teda všetkých, ktorí prichádzajú do styku s firmou (zákazníci, obchodní partneri, dodávatelia, zamestnanci, rodiny zamestnancov, obyvatelia v okolí a pod.).

Medzi základné úlohy PR patrí zlepšovanie dobrého image firmy, doplňovanie reklamných a marketingových aktivít a tým podpora predaja, zlepšovanie reputácie firmy aj manažmentu, odvrátenie útokov na firmu, zvyšovanie motivácie zamestnancov a pôsobenie na štátnu správu.

Prečo PR?

Hoci reklama aj PR pôsobí na širokú verejnosť, rozdiely sú na prvý po...

Čítať ďalej

Greenhousing ponúka technické riešenia privátnych cloudov a clustrov

Praha, 11. novembra 2014 – Spoločnosť Greendata predstavuje v deň svojich štvrtých narodenín úplne novú ponuku serverových clustrov a privátnych cloudov, ktoré zákazníkom umožnia ešte spoľahlivejšie služby a jednoduchšie ovládanie a administráciu. A hlavná výhoda okrem odolnosti služieb? Ako vždy je to aj cena, teraz navyše aj s narodeninovou zľavou 30%.

Vysok...

Čítať ďalej

Nový inzertný server

Prišiel čas na zmenu. Po dlhom období, kedy som tvoril firemné weby pre zákazníkov a obsahové weby pre seba na platforme WordPress som si chcel vyskúšať niečo iné. Samozrejme najľahšie by bolo začať tvoriť weby na inej platforme, povedzme Drupal alebo Joomla, ale priznám sa, to by som sa bál, že začnem mať zmätok v pluginoch, témach aj nastaveniach samotných blogovacích systémov. Preto som na to celé išiel, ako sa hovorí, do lesa.

Čítať ďalej

WordPress 3.9 je tu

Okolo Veľkej noci sa v administrácii blogov začalo objavovať upozornenie na novú verziu redakčného systému WordPress spolu s odporúčaním na aktualizáciu. Tentoraz takmer zároveň s originálnou verziou sa objavila aj slovenská verzia, takže kto prevádzkuje slovenské blogy na WordPresse, mohol hneď aktualizovať. Česká verzia ale nie je ani dva týždne po uvedení novej verzie v administrácii k dispozícii.

Čítať ďalej

Aj reklamy na webe môžu zavíriť váš počítač

virus

Počítače s operačným systémom Microsoft Windows sú oddávna terčom útokov rôznych vírusov a inej hávede. Je to dané architektúrou samotného systému a právami jednotlivých užívateľov. A aj keď nenavštevujete rôzne pochybné stránky a nesťahujete filmy a programy, môžete si svoj počítač infikovať. Stačí pozerať napríklad stránky českého rozhlasu.

Našli sa totiž spôsoby, ako škodlivý kód vpašovať do reklamných systémov. A nič netušiaci čitatelia webov si môžu nakaziť svoj počítač.

Čítať ďalej