reklama označených príspevkov

Ďalší spôsob nákupu PR článkov

Raz darmo, ak sa o vás nehovorí, ako keby ste neexistovali. Zíde z očí, zíde z mysle. Reklama predáva. Nie, nerobím si zoznam populárnych sloganov. Len som si napísal, čo mi prvé zišlo na um, keď som si spomenul na PR články. Teda na články, ktoré majú za úlohu vylepšovať vzťah verejnosti k firme. PíáR

Máte pekný web, plný zaujímavých informácií a nikto naň nechodí? Asi o ňom ľudia nevedia. Možno ani Google o ňom nevie. Alebo vie, ale nemá dôvod ho posunúť na vyššie pozície vo vyhľadávaní. Čo s tým?

No keď o vás (v dobrom) nechcú písať iní, musíte s tým začať sami. Presvedčiť majiteľov webov, aby o vás uverejnili článok alebo aspoň sa o vás zmienili a napísali link na váš web...

Čítať ďalej

Obsahový web je lepší osobný alebo neosobný?

Každý publisher na webe má záujem získať čo najväčší počet čitateľov svojho blogu. Pokiaľ možno čo najväčší počet stálych čitateľov, keď publikuje svoje články pravidelne. Je to aj preto, aby reklamné systémy (Adsense od Google alebo konkurenčný eTarget) zobrazili čo najväčší počet reklám. Pretože čím viac čitateľov, tým viac zobrazení reklám aj väčší počet preklikov (štatistika nepustí) a teda väčšie zárobky z webu. Ako teda písať, aby sme tú návštevnosť získali?

Pre poriadok ešte uvediem, že PayPerClick reklamné systémy nie sú najvýnosnejšou formou monetizácie obsahového webu, ale najpohodlnejšou...

Čítať ďalej

Niekedy skrátka nezarobím

Obsahové blogy sa píšu preto, aby prinášali čitateľom zaujímavé a dôležité informácie, aby boli poučné. Aby ich naučili niečo nové, pripomenuli niečo staré ale osvedčené. Aspoň tak si to myslia naivní čitatelia. A prehliadnu, že medzi naozaj užitočnými článkami sa objavujú články reklamné, ktoré ich majú naviesť k nákupu vecí, ktoré nepotrebujú a doteraz o nich ani nepočuli. Čo už, peniaze hýbu svetom a nie je to inak ani na internete. A úplne rovnako je to aj v mojej sieti obsahových webov.

S jedným malým rozdielom. Nechcem zarobiť za každú cenu. Mám celkom jasnú predstavu, aké je zameranie mojich webov, o čom na nich chcem písať a čo chcem svojím čitateľom povedať. Nejde mi o kšeft za každú cenu, každý z webov odovzdáva svoje posolstvo...

Čítať ďalej

Mám rád cyklické témy

Písanie blogu si vyžaduje minimálne dve veci. Samozrejme, že doménu a nahodený redakčný systém na hostingu považujem za vopred splnené podmienky. Keď teda po technickej stránke všetko funguje, čo ešte potrebujeme?

Chuť a náladu na písanie? Tá nikomu zo začiatku nechýba. Zámerne píšem „na začiatku“, lebo kým sme plní nadšenia, všetko ide tak ako si samo. Neskôr, keď sa z vedenia blogu stáva rutina, rehoľa, práca, už sa musíme do písania nútiť. A musíme mať o čom písať.

Potrebujeme mať inšpiratívnu tému a čas na písanie. Lebo keď píšeme blog na témy, ktoré ľudí nezaujímajú, nebudú články čítať a nebudú náš web navštevovať. A ľudia radi čítajú články na aktuálne témy, majú radi „nový ariel“...

Čítať ďalej

Prvý predaný plot

Najľahšie a najrýchlejšie sa dá pomocou webu zarobiť na PPC reklame. Založíte blog, začnete písať kvalitné články na konkrétne témy a do webu vložíte reklamy. Obľúbené Adsense alebo konkurenčný eTarget. A očakávate, že ľudia si budú vaše články čítať a sem-tam aj kliknú na reklamy. O ich obsah sa nemusíte starať, sofistikované systémy prevádzkovateľov ponúknu čitateľovi relevantný obsah.

Ak je kontextová reklama v článkoch najjednoduchším spôsobom zárobku na internete, tak rozhodne nie je najefektívnejším alebo najvýnosnejším. Tým je jednoznačne affiliate, teda provízny predaj. Píšete na webe o nejakom produkte, pričom odkazujete na stránku predajcu a očakávate po úspešnom predaji províziu...

Čítať ďalej

Oplatí sa pridávať články na vybrali.sme.sk ?

Keď píšete články pre ľudí, chcete, aby ich ľudia čítali a aby o nich vedeli. Takže sa snažíte ich „dostať medzi ľudí“, zháňate odkazy na iných weboch a robíte propagáciu vlastných článkov na iných stránkach očakávajúc, že si ich ľudia prečítajú a zapáčia sa im. A možno ich aj sami budú zdieľať alebo pošlú odkaz na článok mailom kamarátom a známym.

A samozrejme chcete, aby váš článok pôsobil vierohodne, odborne správne, ale nie rozvláčne. Aby ho ľudia prečítali jedným dychom a nezatvárali okno prehliadača v polovici článku. Teda radšej vysvetlenie nejakého pojmu v texte alebo ako dôkaz tvrdenia v článku nalinkujete iný článok na kľúčové slovo. Trebárs aj na svoj starší článok na rovnakom webe...

Čítať ďalej

Vlezlý Avast

Avast je jedn z dostupných antivírusových programov, bez ktorých sa na Windows nezaobídete. Rozšírenosť tohto operačného systému aj jeho zraniteľnosť, či už nevedomým užívateľom alebo automatizovanými spôsobmi, ho robí trvalým cieľom pre útočníkov. Kým kedysi vírusy spôsobovali stratu údajov alebo poškodenie systému, dnes ide skôr o kradnutie citlivých údajov, emailových adries alebo v poslednej dobe vydieranie nešťastného užívateľa, ktorému vírus zašifroval súbory.

Aby antivírusové programy dokázali ochrániť užívateľa aj jeho počítač pred útočníkmi, potrebujú pravidelne aktualizovať informácie o známych hrozbách. A z času na čas sa cez internet aktualizuje aj samotný program. Pridávané sú nové funkcie alebo sú zmenené...

Čítať ďalej

Kedy je reklamný článok úspešný?

Napísať kvalitný článok nie je jednoduché ani pre web ani pre noviny. No ak chceme hodnotiť kvalitu, musíme si najprv nastaviť kritériá a povedať si, čo znamená „kvalitný článok“. Čo od neho očakávame.

Každý vám povie ohľadom kvality niečo iné. Možno preto, že aj každý článok môže mať iné poslanie. Chceme aby sa článok virálne šíril po sociálnych sieťach? Je to fajn, že bude čítaný, ale čo z toho, keď ľudia zo sociálnych sietí si na odkaz v článku nekliknú a ani na ďalší článok na vašom webe. Vrátia sa späť do svojho sveta internetu, na Facebook.

Pri reklamnom článku chcete, aby si ho ľudia prečítali, našli v ňom informácie, ktoré potrebujú a svoje čítanie zakončili očakávanou akciou...

Čítať ďalej

Najlepšie sa píše z vlastnej skúsenosti

Venujem sa nie len tvorbe webov pre zákazníkov, ale zaoberám sa aj prevádzkovaním siete vlastných blogov. Jednak pre možnosť publikovať články s linkami na zákaznícke stránky, jednak pre tvorbu a publikovanie obsahu a zobrazovanie reklamy Adsense. To nie je žiadne tajomstvo. Rozkladám tak svoje podnikateľské riziko a diverzifikujem zdroje príjmov. A tiež nie je žiadnym tajomstvom, že prevádzkou vlastných webov získavam skúsenosti, ktoré môžem potom poskytnúť svojím platiacim zákazníkom. Oni sa venujú svojmu biznisu, internetový marketing môžu prenechať na mňa.

Bonusom je potom dobrá znalosť WordPressu, na ktorom robím väčšinu www stránok. No len perfektná znalosť systému pre tvorbu dobrých článkov nestačí. Je treba rozumieť aj téme, o ktorej sa píše...

Čítať ďalej

Trampoty s cookies

August a najmä september bol pre majiteľov webových stránok celkom náročný. Bolo treba aplikovať „sušienkový predpis“. Tento si vymyslela Európska únia, aby vraj ochránila svojich občanov od sledovania. 😀 Teda nie, že by občania EU mali prestať byť sledovaní, len EÚ chce, aby ich nesledoval okrem nej už nikto iný 😉 Najmä nie Google. A s vaničkou bolo vyliate aj dieťa, ako to už býva. Iniciatívny úradník je horší ako triedny nepriateľ. Ale späť k technickej stránke veci.

Na webových stránkach sa objavuje aj reklama. Však z niečoho musia byť prevádzkovatelia blogov živí, nie? Ak neprevádzkujú shop, kde ich platíte nákupom tovaru, tak musia žiť z predaja informácií...

Čítať ďalej