Wordpress označených príspevkov

Obsahový web je lepší osobný alebo neosobný?

Každý publisher na webe má záujem získať čo najväčší počet čitateľov svojho blogu. Pokiaľ možno čo najväčší počet stálych čitateľov, keď publikuje svoje články pravidelne. Je to aj preto, aby reklamné systémy (Adsense od Google alebo konkurenčný eTarget) zobrazili čo najväčší počet reklám. Pretože čím viac čitateľov, tým viac zobrazení reklám aj väčší počet preklikov (štatistika nepustí) a teda väčšie zárobky z webu. Ako teda písať, aby sme tú návštevnosť získali?

Pre poriadok ešte uvediem, že PayPerClick reklamné systémy nie sú najvýnosnejšou formou monetizácie obsahového webu, ale najpohodlnejšou...

Čítať ďalej

Koho na Googli nenájdu?

Práve som si pozrel jeden chalupársky magazín. A v ňom spomínali okrem iného aj výrobu a montáž tesárskych konštrukcií tradičným spôsobom. Reportáž sa mi páčila, lebo aj sám rád pracujem s drevom na našej záhrade, ale bol som aj trochu roztrpčený.

Zo skúsenosti totiž viem (sledujem analytiku mnou prevádzkovaných obsahových webov), že vždy keď sa v televízii objaví v reportáži alebo spravodajstve nie celkom známy pojem, prudko stúpne na dva tri dni jeho hľadanosť vo vyhľadávačoch. A návštevnosť webov, ktoré o tom píšu. A tým aj počet objednávok alebo klikov na reklamu, keď sú zamerané týmto smerom. A prečo som teda z toho smutný?

tradičné tesárstvo

Na jar ma oslovil jeden človek, že by potreboval pomôcť rozbehnúť svoj web...

Čítať ďalej

Je dobre mať záložný zdroj

Tak sme si zvykli na elektrinu, že ju už ani nevnímame, podobne ako všadeprítomný vzduch. Ako veľmi sme bez nej bezmocní si uvedomíme, až keď zrazu nie je. Elektrina nie len napája žiarovky, ale aj čerpadlá na vodu a kúrenie, elektrický sporák alebo rýchlovarnú konvicu, keď si chceme uvariť kávu. Na elektrinu fungujú práčky, chladničky, klimatizácia, ale aj televízor, počítač či pripojenie na internet.

Nedávno v našom meste došlo k poruche na elektrickom transformátore a na relatívne krátky čas boli odstavené aj okolité ulice od elektriny. Práve som pracoval doma na jednom článku na webe, keď sa ozvalo charakteristické cvaknutie, o malú chvíľu nasledované krátkym pípnutím...

Čítať ďalej

Prvá predaná pôžička

V rámci prevádzky svojich obsahových webov som si pripravil dva slovenské weby na subdoménach so zameraním na affiliate v oblasti pôžičiek. Presnejšie jeden web je o pôžičkách a druhý o hypotékach. Nie som nejaký veľký zástanca zarábania na nebankových pôžičkách alebo trápení ľudí. Oveľa radšej píšem texty na obsahové weby, ktoré ľuďom poskytujú dobré rady, ako si urobiť to či ono, ako si vyrobiť lacno niečo, čo stojí v obchodoch veľa peňazí, ako skrátka ušetriť a pomôcť si sám.

Weby o pôžičkách na druhej strane veľmi dobre zarábajú. Pravda, keď to človek vie. Ale ja nechcem byť digitálny šmejd a vnucovať ľuďom, čo nepotrebujú, za čo vyhodia zbytočne peniaze...

Čítať ďalej

Zaujímavý problém s pluginom WP Lightbox 2 na WordPresse

Dnes som narazil na zaujímavý problém na svojich weboch, postavených na WordPresse. Dôležitá bola kombinácia pluginu WP Lightbox 2 a aktívneho odkazu na web inzerenta, pre ktorého som článok pripravil.

Plugin WP Lightbox 2 sa stará o to, aby sa obrázky, vložené do textu, pekne zobrazovali. Veľký obrázok v toku textu by bránil plynulému čítaniu, malé obrázky otvárané do nového okna sú nepraktické, obrázky otvárané do okna namiesto textu zase často vedú k tomu, že čitateľ sa nevráti po zhliadnutí obrázka do textu, ale zatvorí okno browsera, často omylom.

Riešením je v rámci WordPressu nastaviť tri veľkosti obrázkov. Najmenší pre náhľad (vidíte ho v hornom rohu tohto textu), stredný pre zobrazenie v texte (vidíte ho pod týmto textom)

screenshot-5

a...

Čítať ďalej

Najlepšie sa píše z vlastnej skúsenosti

Venujem sa nie len tvorbe webov pre zákazníkov, ale zaoberám sa aj prevádzkovaním siete vlastných blogov. Jednak pre možnosť publikovať články s linkami na zákaznícke stránky, jednak pre tvorbu a publikovanie obsahu a zobrazovanie reklamy Adsense. To nie je žiadne tajomstvo. Rozkladám tak svoje podnikateľské riziko a diverzifikujem zdroje príjmov. A tiež nie je žiadnym tajomstvom, že prevádzkou vlastných webov získavam skúsenosti, ktoré môžem potom poskytnúť svojím platiacim zákazníkom. Oni sa venujú svojmu biznisu, internetový marketing môžu prenechať na mňa.

Bonusom je potom dobrá znalosť WordPressu, na ktorom robím väčšinu www stránok. No len perfektná znalosť systému pre tvorbu dobrých článkov nestačí. Je treba rozumieť aj téme, o ktorej sa píše...

Čítať ďalej

65 dôvodov prečo je dobré používať WordPress

WordPress je charakterizovaný ako blogová platforma. WordPress je otvorený a slobodný softvér, ktorý je dostupný zadarmo. Môžete na ňom postaviť napríklad firemné stránky, e-shop, osobné stránky alebo aj diskusné fórum. WordPress rozhodne nie je určený len pre amatérov a ich projekty, ale existuje celý rad veľkých projektov, ktoré používajú práve WordPress.

Stále ešte je veľké množstvo profesionálov, ktorí radšej zvolia „svoje“ riešenie, než aby na veľké projekty využili WordPress. Preto odporúčam všetkým, ktorí zatiaľ WordPress nevyskúšali a majú predsudky, aby mu dali šancu a zvážili aj to, že v súčasnej dobe je viac ako 24% Internetu tvoreného na WordPress.

Existuje veľké množstvo dôvodov prečo práve WordPress, v tomto článku sme...

Čítať ďalej

Môj nový web o hypotékach

Popri obsahových weboch som sa rozhodol postaviť web o peniazoch. Presnejšie o hypotékach. Doteraz som mal akési morálne zábrany ponúkať ľuďom lacné a rýchle pôžičky a zarábať na tom. Možno preto, že som vo svojom okolí videl priveľa nešťastníkov, ktorí prišli o dôstojný život po tom, ako si zobrali v podstate nevýhodnú pôžičku. Môžete tvrdiť, že je to vec toho, kto si požičiava, aby zvážil svoje reálne možnosti, a nie toho, kto pôžičky sprostredkuje, ale mne to nejak išlo proti srsti.

Pýtate sa, prečo som urobil web o hypotékach? Moja odpoveď bude, že na základe svojich skúseností...

Čítať ďalej

Trampoty s cookies

August a najmä september bol pre majiteľov webových stránok celkom náročný. Bolo treba aplikovať „sušienkový predpis“. Tento si vymyslela Európska únia, aby vraj ochránila svojich občanov od sledovania. 😀 Teda nie, že by občania EU mali prestať byť sledovaní, len EÚ chce, aby ich nesledoval okrem nej už nikto iný 😉 Najmä nie Google. A s vaničkou bolo vyliate aj dieťa, ako to už býva. Iniciatívny úradník je horší ako triedny nepriateľ. Ale späť k technickej stránke veci.

Na webových stránkach sa objavuje aj reklama. Však z niečoho musia byť prevádzkovatelia blogov živí, nie? Ak neprevádzkujú shop, kde ich platíte nákupom tovaru, tak musia žiť z predaja informácií...

Čítať ďalej

Prebdená noc nad aktualizáciou WordPress 4.3

Z utorka na stredu som sa veľmi nevyspal. 18. augusta popoludní sa objavila aktualizácia CMS WordPress z verzie 4.2.4 na 4.3 a keďže spolu s ňou bola na svete aj slovenská verzia, dal som sa do aktualizácií. A pri štyridsiatke slovenských a českých tématických weboch to nie je na päť minút roboty. Mám totiž jednu zlú vlastnosť. Totiž dve zlé vlastnosti. Všetko zálohujem. A všetko overujem.

Takže som si spustil svoj administrátorský nástroj, overil si stav inštalácií všetkých webov a dal sa zálohovať a potom aktualizovať všetky slovenské weby. Česká verzia WordPressu 4.3 totiž ešte nebola k dispozícii.

Všetko išlo ako po masle...

Čítať ďalej