Adsense označených príspevkov

Obsahový web je lepší osobný alebo neosobný?

Každý publisher na webe má záujem získať čo najväčší počet čitateľov svojho blogu. Pokiaľ možno čo najväčší počet stálych čitateľov, keď publikuje svoje články pravidelne. Je to aj preto, aby reklamné systémy (Adsense od Google alebo konkurenčný eTarget) zobrazili čo najväčší počet reklám. Pretože čím viac čitateľov, tým viac zobrazení reklám aj väčší počet preklikov (štatistika nepustí) a teda väčšie zárobky z webu. Ako teda písať, aby sme tú návštevnosť získali?

Pre poriadok ešte uvediem, že PayPerClick reklamné systémy nie sú najvýnosnejšou formou monetizácie obsahového webu, ale najpohodlnejšou...

Čítať ďalej

Niekedy skrátka nezarobím

Obsahové blogy sa píšu preto, aby prinášali čitateľom zaujímavé a dôležité informácie, aby boli poučné. Aby ich naučili niečo nové, pripomenuli niečo staré ale osvedčené. Aspoň tak si to myslia naivní čitatelia. A prehliadnu, že medzi naozaj užitočnými článkami sa objavujú články reklamné, ktoré ich majú naviesť k nákupu vecí, ktoré nepotrebujú a doteraz o nich ani nepočuli. Čo už, peniaze hýbu svetom a nie je to inak ani na internete. A úplne rovnako je to aj v mojej sieti obsahových webov.

S jedným malým rozdielom. Nechcem zarobiť za každú cenu. Mám celkom jasnú predstavu, aké je zameranie mojich webov, o čom na nich chcem písať a čo chcem svojím čitateľom povedať. Nejde mi o kšeft za každú cenu, každý z webov odovzdáva svoje posolstvo...

Čítať ďalej

Prvý predaný plot

Najľahšie a najrýchlejšie sa dá pomocou webu zarobiť na PPC reklame. Založíte blog, začnete písať kvalitné články na konkrétne témy a do webu vložíte reklamy. Obľúbené Adsense alebo konkurenčný eTarget. A očakávate, že ľudia si budú vaše články čítať a sem-tam aj kliknú na reklamy. O ich obsah sa nemusíte starať, sofistikované systémy prevádzkovateľov ponúknu čitateľovi relevantný obsah.

Ak je kontextová reklama v článkoch najjednoduchším spôsobom zárobku na internete, tak rozhodne nie je najefektívnejším alebo najvýnosnejším. Tým je jednoznačne affiliate, teda provízny predaj. Píšete na webe o nejakom produkte, pričom odkazujete na stránku predajcu a očakávate po úspešnom predaji províziu...

Čítať ďalej

Najlepšie sa píše z vlastnej skúsenosti

Venujem sa nie len tvorbe webov pre zákazníkov, ale zaoberám sa aj prevádzkovaním siete vlastných blogov. Jednak pre možnosť publikovať články s linkami na zákaznícke stránky, jednak pre tvorbu a publikovanie obsahu a zobrazovanie reklamy Adsense. To nie je žiadne tajomstvo. Rozkladám tak svoje podnikateľské riziko a diverzifikujem zdroje príjmov. A tiež nie je žiadnym tajomstvom, že prevádzkou vlastných webov získavam skúsenosti, ktoré môžem potom poskytnúť svojím platiacim zákazníkom. Oni sa venujú svojmu biznisu, internetový marketing môžu prenechať na mňa.

Bonusom je potom dobrá znalosť WordPressu, na ktorom robím väčšinu www stránok. No len perfektná znalosť systému pre tvorbu dobrých článkov nestačí. Je treba rozumieť aj téme, o ktorej sa píše...

Čítať ďalej

Trampoty s cookies

August a najmä september bol pre majiteľov webových stránok celkom náročný. Bolo treba aplikovať „sušienkový predpis“. Tento si vymyslela Európska únia, aby vraj ochránila svojich občanov od sledovania. 😀 Teda nie, že by občania EU mali prestať byť sledovaní, len EÚ chce, aby ich nesledoval okrem nej už nikto iný 😉 Najmä nie Google. A s vaničkou bolo vyliate aj dieťa, ako to už býva. Iniciatívny úradník je horší ako triedny nepriateľ. Ale späť k technickej stránke veci.

Na webových stránkach sa objavuje aj reklama. Však z niečoho musia byť prevádzkovatelia blogov živí, nie? Ak neprevádzkujú shop, kde ich platíte nákupom tovaru, tak musia žiť z predaja informácií...

Čítať ďalej

Aj reklamy na webe môžu zavíriť váš počítač

virus

Počítače s operačným systémom Microsoft Windows sú oddávna terčom útokov rôznych vírusov a inej hávede. Je to dané architektúrou samotného systému a právami jednotlivých užívateľov. A aj keď nenavštevujete rôzne pochybné stránky a nesťahujete filmy a programy, môžete si svoj počítač infikovať. Stačí pozerať napríklad stránky českého rozhlasu.

Našli sa totiž spôsoby, ako škodlivý kód vpašovať do reklamných systémov. A nič netušiaci čitatelia webov si môžu nakaziť svoj počítač.

Čítať ďalej