Oplatí sa získavať návštevnosť blogu z Facebooku?

Aj ten najlepší web a najpresnejšie články či návody sú nanič, ak ich nikto nečíta. Preto je zaistenie návštevnosti webov a čítanosť článkov jednou zo základných úloh prevádzkovateľa webu alebo ním najatej agentúry. Linkbuilding je metódou, ako presvedčiť vyhľadávače, aby zaradili web na popredné miesta a tak ho „predhodili“ vy výsledkoch ľuďom a „prinútili“ ich web navštíviť. Veľa linkbuilderov využíva Facebookové stránky na to, aby na mieste, kde sa pohybuje veľa ľudí, surfujúcich po nete, uložili odkazy na stránky, kam by radi týchto ľudí priviedli. Oplatí sa to?

Väčšina mojich obsahových webov má svoje facebokové stránky, ale venujem tomu minimum času. Možno tak pätnásť minút dva razy za týždeň. V podstate len doplním nové linky na nové články, výnimočne odpoviem na nejaký komentár. Nemám záujem ani čas diskutovať s nikým o článkoch alebo ich obsahoch na Facebooku. Rád si ľudmi pokecám v diskusii pod článkom na svojich weboch, tam to má význam (udržanie návštevnosti, aktualizácia obsahu…) pre mňa. Plané diskutovanie na Facebooku je výhodné jedine pre akcionárov a manažérov Facebooku samotného, nikomu inému to úžitok ani prospech neprináša.

Užívatelia Faceboku sú zvláštnou kategóriou ľudí. Vytvárajú akúsi uzavretú komunitu, osobitný internet. Existuje pre nich len to, čo je na facebooku, čo je mimo pre nich neexistuje.

Overil som si to mnohými pokusmi. Pridám na timeline odkaz na niektorý článok, tento príspevok sa zobrazí obmedzenému počtu používateľov (všetkým len za poplatok Facebooku, pchá), poniektorí si na článok kliknú a prečítajú si ho. A zatvoria prehliadač alebo tlačítkom „späť“ sa vracajú naspäť k „svojmu faceboku“ a čítajú si ďalšie novinky a klikajú na ďalší článok.

Občas niektorý článok zaujme viac, ľudia ho zdieľajú, čítanosť článku na webe sa prudko zvyšuje. Trvá to to tak dva až tri dni, kedy je návštevnosť webu, či skôr konkrétneho článku, enormne zvýšená.

A to je asi tak všetko.

Len vo výnimočnom prípade ľudia, ktorí na web prišli, si prečítajú aj ďalšie články na webe, či už nové alebo tématicky súvisiace s textom, na ktorý prišli. Nič viac. Žiadna akcia. Žiadne kliknutie na reklamu, na odkaz, na iný článok. Chytro späť na fejsbúk.

A načo mi je návštevník, ktorý si prečíta článok, zrejme sa nad ním nezamyslí, nehľadá ďalšie informácie, odchádza?

Preč sú tie časy, keď sa ľudia naháňali za vysokou návštevnosťou. Jalová návštevnosť na webe je vám na nič. Cenu má návštevník webu, ktorý si dá jeho adresu do záložiek, klikne na affil odkaz alebo reklamu (zaplatí vám za váš web aj čas a úsilie, ktoré ste mu venovali) alebo zdieľa článok na sociálnych sieťach. Každý iný len zbytočne zaťažuje váš server na ktorom beží hosting webu.

Takže ak nemáte desaťtisícovú dennú návštevnosť, pri ktorej sa aj pri mizernom clickrate oplatí naháňať ľudí na virálne weby, ale venujete sa serióznemu obsahovému marketingu, tak naháňať ľudí na stránku z Facebooku sa vám neoplatí. Tí ľudia sú z ekonomického pohľadu bezcenní. Nemajú čas, nemajú záujem, nemajú peniaze.

2 komentárov k Oplatí sa získavať návštevnosť blogu z Facebooku?

  • Cassiel  napísal:

    Prajem pekný večer . ja by som si tiež rada vytvorila reklamu a webovu stránku na moju službu . peniaze potrebujem súrne nakoľko mám ťažko postihnuté deti a nemám žiaden príjem čo teraz neprichádza do ôvahy nakoľko lieky a liečba pre deti je veľmi drahá avšak neviem ako si to mám vytvoriť aby som nemusela platiť čiže zdarma nakoľko ja nemám peniaze . Ďakujem za odpoveď .

    • admin  napísal:

      Každý máme nejaký dôvod na to, aby sme zarábali peniaze. A celkom chápem Vašu súčasnú situáciu. Len nerozumiem tomu, prečo je Váš komentár k tomuto článku a akú odpoveď očakávate. Ste na webe, kde píšem o tom, ako môžem iným ľuďom alebo firmám pomôcť zarábať na internete ešte viac. A pýtam za to peniaze. A aj prevádzka systémov, ktorým sa venujem, stojí peniaze. A nemálo času. Skutočne neviem, čo potrebujete a ako Vám môžem pomôcť.

Pridať komentár

Môžete použiť nasledovné HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>