Kedy je reklamný článok úspešný?

Napísať kvalitný článok nie je jednoduché ani pre web ani pre noviny. No ak chceme hodnotiť kvalitu, musíme si najprv nastaviť kritériá a povedať si, čo znamená „kvalitný článok“. Čo od neho očakávame.

Každý vám povie ohľadom kvality niečo iné. Možno preto, že aj každý článok môže mať iné poslanie. Chceme aby sa článok virálne šíril po sociálnych sieťach? Je to fajn, že bude čítaný, ale čo z toho, keď ľudia zo sociálnych sietí si na odkaz v článku nekliknú a ani na ďalší článok na vašom webe. Vrátia sa späť do svojho sveta internetu, na Facebook.

Pri reklamnom článku chcete, aby si ho ľudia prečítali, našli v ňom informácie, ktoré potrebujú a svoje čítanie zakončili očakávanou akciou. Teda klikli na odkaz v texte a pokračovali na stránke inzerenta. Vtedy bude aj inzerent spokojný a môžete očakávať na svojom webe ďalšie objednávky PR článkov.

Ale iste to poznáte aj sami. Začítate sa do článku, na ktorý vám niekto poslal odkaz alebo ste ho našli vo vyhľadávaní a ihneď cítite takú divnú pachuť. Niečo vám nesedí. Je to príliš umelé. Začínate tušiť, že tento článok nie je z pera nadšeného autora, popisujúceho svoje zážitky s nejakou službou alebo výrobkom. A ani to nieje otvorene kritický článok nahnevaného zákazníka. Jednoducho je to umelé, neosobné, nedôveryhodné.

Preto do každého reklamného článku sa snažím „vpašovať“ nejakú svoju osobnú skúsenosť či zážitok z minulosti. Mne to pomáha lepšie dávkovať „šťavu“ do článku a čitateľom to pomáha lepšie sa stotožniť s mojím príbehom a tým aj s reklamným posolstvom. Aj preto neberiem zákazky na texty k produktom, ktorým sám neverím.

A ako zistím, že takto napísaný článok zabral na čitateľov? Jednoducho. Do komentárov mi napíšu, ako keby to bol skutočný popis zážitku, príbehu, ktorý sa mi stal a navrhujú ďalšie spoločné pokračovanie. Napríklad pri propagácii batohu v článku o uvažovanom plánovanom veľkom výlete do divočiny navrhujú, že si vyrazíme do prírody spolu.

Lenže čo potom na taký komentár odpísať?

Ponuka:  ,

Pridať komentár

Môžete použiť nasledovné HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.