web označených príspevkov

Dosť bolo deväť rokov

Po deviatich rokoch som sa rozhodol urobiť radikálny rez do svojho portfólia webov. Väčšinou takéto rozhodovanie robím pol roka až rok dopredu, no teraz k tomu došlo spontánne. Samozrejme som si urobil krátku analýzu a nakoniec som sa rozhodol zrušiť jeden web. Ušetrím hneď trikrát.

Čítať ďalej

Kedy si nový web nedať urobiť

Možno máte pocit, že som sa v nadpise pomýli, že som chcel napísať článok o tom, kedy si dať urobiť nový web. Ale skutočne to myslím tak, ako píšem. Sú situácie, kedy by si žiadna firma nemala dať urobiť web, lebo je to ešte horšie, ako ho nemať vôbec.

Nedávno som stretol známeho, ktorý si u mňa objednal výrobu nového webu. A pripomenul som mu, že sme sa dosť dlho nevideli, takmer rok. Odvetil mi, že aj bez nového webu má práce toľko, že nevie, čo skôr a na web nemá čas.

Mohli by ste si myslieť, že som odviedol dobrú prácu, keď má jeho firma viac práce, ako stíha urobiť. Skutočnosť je však úplne iná.

Už keď ma pred rokmi oslovil, že by si dal urobiť nový web, tak som chcel vedieť, čo je jeho cieľom. Čo od neho očakáva...

Čítať ďalej

Obsahový web je lepší osobný alebo neosobný?

Každý publisher na webe má záujem získať čo najväčší počet čitateľov svojho blogu. Pokiaľ možno čo najväčší počet stálych čitateľov, keď publikuje svoje články pravidelne. Je to aj preto, aby reklamné systémy (Adsense od Google alebo konkurenčný eTarget) zobrazili čo najväčší počet reklám. Pretože čím viac čitateľov, tým viac zobrazení reklám aj väčší počet preklikov (štatistika nepustí) a teda väčšie zárobky z webu. Ako teda písať, aby sme tú návštevnosť získali?

Pre poriadok ešte uvediem, že PayPerClick reklamné systémy nie sú najvýnosnejšou formou monetizácie obsahového webu, ale najpohodlnejšou...

Čítať ďalej

Koho na Googli nenájdu?

Práve som si pozrel jeden chalupársky magazín. A v ňom spomínali okrem iného aj výrobu a montáž tesárskych konštrukcií tradičným spôsobom. Reportáž sa mi páčila, lebo aj sám rád pracujem s drevom na našej záhrade, ale bol som aj trochu roztrpčený.

Zo skúsenosti totiž viem (sledujem analytiku mnou prevádzkovaných obsahových webov), že vždy keď sa v televízii objaví v reportáži alebo spravodajstve nie celkom známy pojem, prudko stúpne na dva tri dni jeho hľadanosť vo vyhľadávačoch. A návštevnosť webov, ktoré o tom píšu. A tým aj počet objednávok alebo klikov na reklamu, keď sú zamerané týmto smerom. A prečo som teda z toho smutný?

tradičné tesárstvo

Na jar ma oslovil jeden človek, že by potreboval pomôcť rozbehnúť svoj web...

Čítať ďalej

Je dobre mať záložný zdroj

Tak sme si zvykli na elektrinu, že ju už ani nevnímame, podobne ako všadeprítomný vzduch. Ako veľmi sme bez nej bezmocní si uvedomíme, až keď zrazu nie je. Elektrina nie len napája žiarovky, ale aj čerpadlá na vodu a kúrenie, elektrický sporák alebo rýchlovarnú konvicu, keď si chceme uvariť kávu. Na elektrinu fungujú práčky, chladničky, klimatizácia, ale aj televízor, počítač či pripojenie na internet.

Nedávno v našom meste došlo k poruche na elektrickom transformátore a na relatívne krátky čas boli odstavené aj okolité ulice od elektriny. Práve som pracoval doma na jednom článku na webe, keď sa ozvalo charakteristické cvaknutie, o malú chvíľu nasledované krátkym pípnutím...

Čítať ďalej

Niekedy skrátka nezarobím

Obsahové blogy sa píšu preto, aby prinášali čitateľom zaujímavé a dôležité informácie, aby boli poučné. Aby ich naučili niečo nové, pripomenuli niečo staré ale osvedčené. Aspoň tak si to myslia naivní čitatelia. A prehliadnu, že medzi naozaj užitočnými článkami sa objavujú články reklamné, ktoré ich majú naviesť k nákupu vecí, ktoré nepotrebujú a doteraz o nich ani nepočuli. Čo už, peniaze hýbu svetom a nie je to inak ani na internete. A úplne rovnako je to aj v mojej sieti obsahových webov.

S jedným malým rozdielom. Nechcem zarobiť za každú cenu. Mám celkom jasnú predstavu, aké je zameranie mojich webov, o čom na nich chcem písať a čo chcem svojím čitateľom povedať. Nejde mi o kšeft za každú cenu, každý z webov odovzdáva svoje posolstvo...

Čítať ďalej

Prečo sa z IT špecialistov stávajú záhradníci

Možno ste to zaznamenali aj sami. Poznáte nejakého „počítačového maniaka“, experta na počítačovú bezpečnosť, ekonomické systémy alebo servery a siete a pri rozhovore s ním zrazu zistíte, že túto náročnú, ale bezpochyby zaujímavú a perspektívnu prácu už dávno opustil a nadšene vám rozpráva o paradajkách, ovocných stromoch alebo o svojej dielni a čo všetko v nej už svojimi rukami vyrobil. Vari najznámejším príkladom je Mialn Gigel, bývalý redaktor technologického magazínu, tester elektroniky, digitálnych fotoaparátov a znalec počítačov, ktorý už roky publikuje o svojich pestovateľských postupoch, dielenských výrobkoch a nezdá sa, že by bol v súčasnej polohe nespokojný.

Čo vedie ľudí od počítačov k tomu, že sa radšej hrabú v zemi a z...

Čítať ďalej

Mám rád cyklické témy

Písanie blogu si vyžaduje minimálne dve veci. Samozrejme, že doménu a nahodený redakčný systém na hostingu považujem za vopred splnené podmienky. Keď teda po technickej stránke všetko funguje, čo ešte potrebujeme?

Chuť a náladu na písanie? Tá nikomu zo začiatku nechýba. Zámerne píšem „na začiatku“, lebo kým sme plní nadšenia, všetko ide tak ako si samo. Neskôr, keď sa z vedenia blogu stáva rutina, rehoľa, práca, už sa musíme do písania nútiť. A musíme mať o čom písať.

Potrebujeme mať inšpiratívnu tému a čas na písanie. Lebo keď píšeme blog na témy, ktoré ľudí nezaujímajú, nebudú články čítať a nebudú náš web navštevovať. A ľudia radi čítajú články na aktuálne témy, majú radi „nový ariel“...

Čítať ďalej

Prvý predaný plot

Najľahšie a najrýchlejšie sa dá pomocou webu zarobiť na PPC reklame. Založíte blog, začnete písať kvalitné články na konkrétne témy a do webu vložíte reklamy. Obľúbené Adsense alebo konkurenčný eTarget. A očakávate, že ľudia si budú vaše články čítať a sem-tam aj kliknú na reklamy. O ich obsah sa nemusíte starať, sofistikované systémy prevádzkovateľov ponúknu čitateľovi relevantný obsah.

Ak je kontextová reklama v článkoch najjednoduchším spôsobom zárobku na internete, tak rozhodne nie je najefektívnejším alebo najvýnosnejším. Tým je jednoznačne affiliate, teda provízny predaj. Píšete na webe o nejakom produkte, pričom odkazujete na stránku predajcu a očakávate po úspešnom predaji províziu...

Čítať ďalej

Oplatí sa pridávať články na vybrali.sme.sk ?

Keď píšete články pre ľudí, chcete, aby ich ľudia čítali a aby o nich vedeli. Takže sa snažíte ich „dostať medzi ľudí“, zháňate odkazy na iných weboch a robíte propagáciu vlastných článkov na iných stránkach očakávajúc, že si ich ľudia prečítajú a zapáčia sa im. A možno ich aj sami budú zdieľať alebo pošlú odkaz na článok mailom kamarátom a známym.

A samozrejme chcete, aby váš článok pôsobil vierohodne, odborne správne, ale nie rozvláčne. Aby ho ľudia prečítali jedným dychom a nezatvárali okno prehliadača v polovici článku. Teda radšej vysvetlenie nejakého pojmu v texte alebo ako dôkaz tvrdenia v článku nalinkujete iný článok na kľúčové slovo. Trebárs aj na svoj starší článok na rovnakom webe...

Čítať ďalej