web označených príspevkov

Mám rád cyklické témy

Písanie blogu si vyžaduje minimálne dve veci. Samozrejme, že doménu a nahodený redakčný systém na hostingu považujem za vopred splnené podmienky. Keď teda po technickej stránke všetko funguje, čo ešte potrebujeme?

Chuť a náladu na písanie? Tá nikomu zo začiatku nechýba. Zámerne píšem „na začiatku“, lebo kým sme plní nadšenia, všetko ide tak ako si samo. Neskôr, keď sa z vedenia blogu stáva rutina, rehoľa, práca, už sa musíme do písania nútiť. A musíme mať o čom písať.

Potrebujeme mať inšpiratívnu tému a čas na písanie. Lebo keď píšeme blog na témy, ktoré ľudí nezaujímajú, nebudú články čítať a nebudú náš web navštevovať. A ľudia radi čítajú články na aktuálne témy, majú radi „nový ariel“...

Čítať ďalej

Prvý predaný plot

Najľahšie a najrýchlejšie sa dá pomocou webu zarobiť na PPC reklame. Založíte blog, začnete písať kvalitné články na konkrétne témy a do webu vložíte reklamy. Obľúbené Adsense alebo konkurenčný eTarget. A očakávate, že ľudia si budú vaše články čítať a sem-tam aj kliknú na reklamy. O ich obsah sa nemusíte starať, sofistikované systémy prevádzkovateľov ponúknu čitateľovi relevantný obsah.

Ak je kontextová reklama v článkoch najjednoduchším spôsobom zárobku na internete, tak rozhodne nie je najefektívnejším alebo najvýnosnejším. Tým je jednoznačne affiliate, teda provízny predaj. Píšete na webe o nejakom produkte, pričom odkazujete na stránku predajcu a očakávate po úspešnom predaji províziu...

Čítať ďalej

Oplatí sa pridávať články na vybrali.sme.sk ?

Keď píšete články pre ľudí, chcete, aby ich ľudia čítali a aby o nich vedeli. Takže sa snažíte ich „dostať medzi ľudí“, zháňate odkazy na iných weboch a robíte propagáciu vlastných článkov na iných stránkach očakávajúc, že si ich ľudia prečítajú a zapáčia sa im. A možno ich aj sami budú zdieľať alebo pošlú odkaz na článok mailom kamarátom a známym.

A samozrejme chcete, aby váš článok pôsobil vierohodne, odborne správne, ale nie rozvláčne. Aby ho ľudia prečítali jedným dychom a nezatvárali okno prehliadača v polovici článku. Teda radšej vysvetlenie nejakého pojmu v texte alebo ako dôkaz tvrdenia v článku nalinkujete iný článok na kľúčové slovo. Trebárs aj na svoj starší článok na rovnakom webe...

Čítať ďalej

Kedy je reklamný článok úspešný?

Napísať kvalitný článok nie je jednoduché ani pre web ani pre noviny. No ak chceme hodnotiť kvalitu, musíme si najprv nastaviť kritériá a povedať si, čo znamená „kvalitný článok“. Čo od neho očakávame.

Každý vám povie ohľadom kvality niečo iné. Možno preto, že aj každý článok môže mať iné poslanie. Chceme aby sa článok virálne šíril po sociálnych sieťach? Je to fajn, že bude čítaný, ale čo z toho, keď ľudia zo sociálnych sietí si na odkaz v článku nekliknú a ani na ďalší článok na vašom webe. Vrátia sa späť do svojho sveta internetu, na Facebook.

Pri reklamnom článku chcete, aby si ho ľudia prečítali, našli v ňom informácie, ktoré potrebujú a svoje čítanie zakončili očakávanou akciou...

Čítať ďalej

Najlepšie sa píše z vlastnej skúsenosti

Venujem sa nie len tvorbe webov pre zákazníkov, ale zaoberám sa aj prevádzkovaním siete vlastných blogov. Jednak pre možnosť publikovať články s linkami na zákaznícke stránky, jednak pre tvorbu a publikovanie obsahu a zobrazovanie reklamy Adsense. To nie je žiadne tajomstvo. Rozkladám tak svoje podnikateľské riziko a diverzifikujem zdroje príjmov. A tiež nie je žiadnym tajomstvom, že prevádzkou vlastných webov získavam skúsenosti, ktoré môžem potom poskytnúť svojím platiacim zákazníkom. Oni sa venujú svojmu biznisu, internetový marketing môžu prenechať na mňa.

Bonusom je potom dobrá znalosť WordPressu, na ktorom robím väčšinu www stránok. No len perfektná znalosť systému pre tvorbu dobrých článkov nestačí. Je treba rozumieť aj téme, o ktorej sa píše...

Čítať ďalej

65 dôvodov prečo je dobré používať WordPress

WordPress je charakterizovaný ako blogová platforma. WordPress je otvorený a slobodný softvér, ktorý je dostupný zadarmo. Môžete na ňom postaviť napríklad firemné stránky, e-shop, osobné stránky alebo aj diskusné fórum. WordPress rozhodne nie je určený len pre amatérov a ich projekty, ale existuje celý rad veľkých projektov, ktoré používajú práve WordPress.

Stále ešte je veľké množstvo profesionálov, ktorí radšej zvolia „svoje“ riešenie, než aby na veľké projekty využili WordPress. Preto odporúčam všetkým, ktorí zatiaľ WordPress nevyskúšali a majú predsudky, aby mu dali šancu a zvážili aj to, že v súčasnej dobe je viac ako 24% Internetu tvoreného na WordPress.

Existuje veľké množstvo dôvodov prečo práve WordPress, v tomto článku sme...

Čítať ďalej

Trampoty s cookies

August a najmä september bol pre majiteľov webových stránok celkom náročný. Bolo treba aplikovať „sušienkový predpis“. Tento si vymyslela Európska únia, aby vraj ochránila svojich občanov od sledovania. 😀 Teda nie, že by občania EU mali prestať byť sledovaní, len EÚ chce, aby ich nesledoval okrem nej už nikto iný 😉 Najmä nie Google. A s vaničkou bolo vyliate aj dieťa, ako to už býva. Iniciatívny úradník je horší ako triedny nepriateľ. Ale späť k technickej stránke veci.

Na webových stránkach sa objavuje aj reklama. Však z niečoho musia byť prevádzkovatelia blogov živí, nie? Ak neprevádzkujú shop, kde ich platíte nákupom tovaru, tak musia žiť z predaja informácií...

Čítať ďalej

Oplatí sa získavať návštevnosť blogu z Facebooku?

Aj ten najlepší web a najpresnejšie články či návody sú nanič, ak ich nikto nečíta. Preto je zaistenie návštevnosti webov a čítanosť článkov jednou zo základných úloh prevádzkovateľa webu alebo ním najatej agentúry. Linkbuilding je metódou, ako presvedčiť vyhľadávače, aby zaradili web na popredné miesta a tak ho „predhodili“ vy výsledkoch ľuďom a „prinútili“ ich web navštíviť. Veľa linkbuilderov využíva Facebookové stránky na to, aby na mieste, kde sa pohybuje veľa ľudí, surfujúcich po nete, uložili odkazy na stránky, kam by radi týchto ľudí priviedli. Oplatí sa to?

Väčšina mojich obsahových webov má svoje facebokové stránky, ale venujem tomu minimum času. Možno tak pätnásť minút dva razy za týždeň...

Čítať ďalej

Zmena pri obrázkoch pri freeimages.com

Fotografie a ilustračné obrázky sú dôležitou súčasťou textov nie len na internete. A nie každá redakcia má dostatok svojich vlastných fotografií k článkom, ktoré vydáva. Preto sa fotografie získavajú z profesionálnych zdrojov, nazývaných fotobanky. Okrem nákupu fotografií za cenu od jedného dolára za kus je možnosť stiahnuť si fotografiu zdarma za určených podmienok z bezplatných fotobánk. Takou je aj www.sxc.hu. Vlastne bola.

Do bezplatných fotobánk prispievajú svojimi fotografiami aj profesionáli aj rekreační fotografi. Často sú to fotky, ktoré platené fotobanky odmietli, ale ešte stále sú to dosť dobré fotky. Alebo sú od ľudí, ktorí nemajú záujme svoje fotky predávať, no chcú sa nimi pochváliť. Sám som niekoľko desiatok fotiek do www.sxc...

Čítať ďalej

Vlastná web stránka alebo platená reklama – čo je lepšie?

Nedávno ma oslovil potenciálny zákazník a chcel odo mňa počuť, či je pre neho výhodnejšie nechať si urobiť svoju vlastnú webovú stránku alebo si zaplatiť reklamu. Zvažoval reklamu v okresných novinách aj v regionálne zameranom internetovom portáli. Pre upresnenie dodávam, že klient sa zaoberá poskytovaním služieb vo svojich priestoroch a geograficky sú jeho klienti obmedzení práve hranicami okresu, v ktorom podniká.

Pre rozhodnutie, či je lepšie platená reklama v novinách alebo na internete, potrebujete vedieť, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina. Nedá sa jednoznačne povedať, že reklama v týždenníku sa nevyplatí...

Čítať ďalej