Obsahový web je lepší osobný alebo neosobný?

Každý publisher na webe má záujem získať čo najväčší počet čitateľov svojho blogu. Pokiaľ možno čo najväčší počet stálych čitateľov, keď publikuje svoje články pravidelne. Je to aj preto, aby reklamné systémy (Adsense od Google alebo konkurenčný eTarget) zobrazili čo najväčší počet reklám. Pretože čím viac čitateľov, tým viac zobrazení reklám aj väčší počet preklikov (štatistika nepustí) a teda väčšie zárobky z webu. Ako teda písať, aby sme tú návštevnosť získali?

Pre poriadok ešte uvediem, že PayPerClick reklamné systémy nie sú najvýnosnejšou formou monetizácie obsahového webu, ale najpohodlnejšou. Bloger nemusí získavať klientov, zákazky, písať na ich objednávku a každému reklamnému partnerovi osobitne faktúrovať každý mesiac za reklamu. Aby ale takýto spôsob zárobku mal nejaký význam, desať ľudí na webe je málo a ani stovka nie je ako návštevnosť dosť dobrá. Reklama zarába, len keď sa robí vo veľkom.

Veľa ľudí verí na získavanie návštevnosti z Facebooku. Aby ste zarobili na reklame na svojom webe, musíte robiť svojmu webu reklamu na Facebooku. A robiť to bez platenia je neefektívne, za peniaze zase drahé, ale stále neefektívne. Facebookoví návštevníci si u vás totiž nič nekúpia. Nezarobíte na nich.

Ľudí na web pritiahne kvalitný obsah

Túto poučku čítate na každom múdrom webe, nie len na tomto. Ale čo je to ten kvalitný obsah? Ak sa bavíme o tématickom webe, môže to byť web, ktorý prináša zaujímavé a detailné informácie o konkrétnej téme, na ktorú je zameraný, a možno aj iným spôsobom, ako iné weby.

Existujú dva základné spôsoby, ako o zvolenej téme obsahového webu písať. Buď v osobnom duchu, popisovať veci v prvej osobe, ako ich robí autor, aké má skúsenosti, ale negatíva zistil. Takto prevádzkujem blog o záhradníčení. Všetko, o čom je tu písané, som osobne zažil. Všetko som osobne vyskúšal. Web má slušnú návštevnosť, slušné príjmy z reklamy aj z umiestňovania PR článkov, ktoré sú označené.

V jednom z komentárov pod článkom som si prečítal pochvalu iného záhradkára, ktorý doplnil, že si rád prečíta o mojich úspechoch pri pretváraní pozemku v peknú záhradu. No ja som si myslel, že web je inšpiráciou pre ľudí, ktorí sa chcú venovať permakultúrnemu spôsobu pestovania. Čitatelia to zrejme vnímajú inak.

Ilustračný obrázok

Na druhej strane som našiel niekoľko čitateľsky úspešných webov podobného zamerania. Popisujú jednotlivé činnosti, predstavujú novinky, radia menej skúseným. Rozdiel medzi nimi a mojím webom je v štýle písania. Je taký menej osobný. Nepíše štýlom „robil som“, teda v minulom čase a v prvej osobe, ale formou „Urobte to takto“. Teda budúci čas v druhej osobe množného čísla.

No tak som urobil nový web o pestovaní v záhrade. Námetov na články aj skúsenosti z minulosti mám dosť. Len som všetky články prepísal novým neosobným štýlom. A doplnil ho veľkým množstvom ilustračných fotografií. Nie sú síce autentické, no zato sú technicky kvalitné. Mnohé z tých konkurenčných webov, ktoré som sledoval, mali práve fotografie síce k téme, ale z fotobánk. Pri špecifických návodoch sú možno menej kvalitné autentické obrázky lepšie, ale pri všeobecných článkoch asi viac zavážia fotky „nablýskané“.

Keď sa to ľuďom páči, majú to mať.

Pridať komentár

Môžete použiť nasledovné HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>