Kedy si nový web nedať urobiť

Možno máte pocit, že som sa v nadpise pomýli, že som chcel napísať článok o tom, kedy si dať urobiť nový web. Ale skutočne to myslím tak, ako píšem. Sú situácie, kedy by si žiadna firma nemala dať urobiť web, lebo je to ešte horšie, ako ho nemať vôbec.

Nedávno som stretol známeho, ktorý si u mňa objednal výrobu nového webu. A pripomenul som mu, že sme sa dosť dlho nevideli, takmer rok. Odvetil mi, že aj bez nového webu má práce toľko, že nevie, čo skôr a na web nemá čas.

Mohli by ste si myslieť, že som odviedol dobrú prácu, keď má jeho firma viac práce, ako stíha urobiť. Skutočnosť je však úplne iná.

Už keď ma pred rokmi oslovil, že by si dal urobiť nový web, tak som chcel vedieť, čo je jeho cieľom. Čo od neho očakáva. Či len pochváliť sa, čo robí alebo získať nových klientov alebo odbremeniť ľudí od odpovedania na zbytočné a často kladené otázky alebo má záujem zvýšiť ceny vďaka možnosti vyberať si z ponúkaných zákaziek.

Odpoveď som dostal univerzálnu o poslaní webu, lebo práce má dosť na niekoľko mesiacov dopredu. V priebehu niekoľkých mesiacov som ho „donútil“ sa so mnou pár krát stretnúť a navrhnúť štruktúru webu. Zhotovil som web so základnými stránkami o poslaní firmy, jej činnosti aj s kontaktnými informáciami a pripravil širšie menu, ku ktorému bolo potrebné doplniť odborné texty a odkazy.

A tým to haslo. Na emaily nereagoval, na telefonáty hovoril, že neskôr sa ozve. Neozval. A web je dodnes nedokončený. Na prvý pohľad to možno nie je vidieť, ale kto ho navštívi, či už zadaním adresy firmy alebo z vyhľadávača na konkrétnu stránku, ľahko získa dojem, že informácií je málo. Že sú to len všeobecné informácie, ale chýbajú dôležité konkrétnosti. Že možno firma ani nie je dosť kompetentná v tom, čo robí a čo ponúka.

Ak neveríte svojmu webu, ak nie ste presvedčený, že vám www stránka prinesie nových zákazníkov alebo vyššie tržby, že vám web nedokáže znížiť administratívnu náročnosť a nemáte chuť alebo čas venovať sa jeho vývoju po odbornej stránke, ani si ho nedávajte vyrobiť. Programátor je možno dobrý v programovaní stránok, ale v tom, v čom ste dobrý vy, sa nemusí vyznať. Terminológia, fotografie, zoznam produktov a mnoho iného sú vašou doménou, my potrebujeme v tomto vašu pomoc, aby web hovoril o vás, vašich schopnostiach a vašich skúsenostiach.

Ak na svoj web nemáte vy sami čas, vaši zákazníci to spoznajú. A z takého webu odídu a vašimi zákazníkmi sa ani nestanú.

Ponuka:  ,

Pridať komentár

Môžete použiť nasledovné HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.