Komentáre na www stránke

Každá firma, ktorá má svoju www stránku, by bola rada, aby na ich stránku ľudia chodili a čítali ju. Zlepšuje to povedomie o značke, zvyšuje lojalitu zákazníkov a prináša zisk. Aby však stránky nevyzerali „mŕtvo“ ale aktuálne, treba použiť niektoré z osvedčených metód. Jednou z nich je aj možnosť nechať návštevníkov napísať pod článok komentár.

Pri rozhodovaní o tom, či komentáre povoliť alebo zakázať, sa netreba riadiť technickou náročnosťou tohto kroku. Pre nás ako „výrobcov“ stránky, je to jedno kliknutie myšou. Vy ako prevádzkovateľ stránky sa musíte rozhodnúť, či budete mať kapacitu na správu komentárov a na odpovede na ne.

Aké sú výhody komentárov

Z technického hľadiska komentáre pod článkami vytvárajú pre ľudí aj pre vyhľadávače dojem aktuálnosti. Samozrejme ak sa nejedná o komentár spred dvoch rokov, na ktorý nikto z firmy nereagoval. Sami návštevníci a čitatelia webu pridávajú k nemu nový obsah a tým dávajú najavo aj vyhľadávačom (Google a ostatné), že stránka je navštevovaná, aktualizovaná a teda prínosná pre ľudí, teda ju vo vyhľadávaní zaradia na vyššie pozície. A spokojní užívatelia produktov vašej firmy to dajú radi najavo. A v podstate robia prácu za správcu stránky, generujú obsah a tým aj zvyšujú návštevnosť stránky.

Aké sú nevýhody komentárov

Pokiaľ sú komentáre k veci (k textu na www stránke) a kladné, tak nijaké. Žiadna firma však rada nevidí negatívne komentáre. Sú dva spôsoby, ako sa k takto vzniknutému problému postaviť. Tváriť sa ako mŕtvy chrobák, nereagovať (a nespokojní ľudia začnú sami vec „riešiť“ a rozmazávať na vašej www stránke) alebo takýto komentár rovno zmazať. Alebo sa zákazníkovi ospravedlniť, situáciu vyriešiť k jeho spokojnosti, využiť to všetko na reklamu svojho pozitívneho prístupu a urobiť z problému príležitosť zarobiť na všetkom. Morálne aj finančne. Ľudia majú radi firmy, ktoré v prípade problémov a reklamácie im vyjdú v ústrety a radi u nich nakupujú 😉

Na takýto spôsob riešenia problematických komentárov však budete musieť mať človeka. Či už vo firme alebo agentúrneho. A vybaveného informáciami a kompetenciami.

Ako zvládať komentáre

Naše www stránky umožňujú rôzne nastavenie komentárov. Od nutnosti každý komentár schváliť menovaným administrátorom www stránky (ktorému na každý nový komentár príde informačný email) až po možnosť povoliť vybraným registrovaným a prihláseným návštevníkom vašej www stránky publikovať komentáre bez nutnosti ich schvaľovania. Čo je výhodné najmä pri vybudovanej silnej komunite okolo vašej firmy či obchodnej značky produktu. Opäť tu ľudia mimo firmy môžu pracovať za vás a pre vás.

A tu sa dostávame k potvrdeniu závažnej skutočnosti. Tvorba a prevádza www stránky firmy nie je vec programátorská, nie je to vec technická. Prevádzka www stránky je vecou marketingu.