Google označených príspevkov

Mám rád cyklické témy

Písanie blogu si vyžaduje minimálne dve veci. Samozrejme, že doménu a nahodený redakčný systém na hostingu považujem za vopred splnené podmienky. Keď teda po technickej stránke všetko funguje, čo ešte potrebujeme?

Chuť a náladu na písanie? Tá nikomu zo začiatku nechýba. Zámerne píšem „na začiatku“, lebo kým sme plní nadšenia, všetko ide tak ako si samo. Neskôr, keď sa z vedenia blogu stáva rutina, rehoľa, práca, už sa musíme do písania nútiť. A musíme mať o čom písať.

Potrebujeme mať inšpiratívnu tému a čas na písanie. Lebo keď píšeme blog na témy, ktoré ľudí nezaujímajú, nebudú články čítať a nebudú náš web navštevovať. A ľudia radi čítajú články na aktuálne témy, majú radi „nový ariel“...

Čítať ďalej

Oplatí sa pridávať články na vybrali.sme.sk ?

Keď píšete články pre ľudí, chcete, aby ich ľudia čítali a aby o nich vedeli. Takže sa snažíte ich „dostať medzi ľudí“, zháňate odkazy na iných weboch a robíte propagáciu vlastných článkov na iných stránkach očakávajúc, že si ich ľudia prečítajú a zapáčia sa im. A možno ich aj sami budú zdieľať alebo pošlú odkaz na článok mailom kamarátom a známym.

A samozrejme chcete, aby váš článok pôsobil vierohodne, odborne správne, ale nie rozvláčne. Aby ho ľudia prečítali jedným dychom a nezatvárali okno prehliadača v polovici článku. Teda radšej vysvetlenie nejakého pojmu v texte alebo ako dôkaz tvrdenia v článku nalinkujete iný článok na kľúčové slovo. Trebárs aj na svoj starší článok na rovnakom webe...

Čítať ďalej

65 dôvodov prečo je dobré používať WordPress

WordPress je charakterizovaný ako blogová platforma. WordPress je otvorený a slobodný softvér, ktorý je dostupný zadarmo. Môžete na ňom postaviť napríklad firemné stránky, e-shop, osobné stránky alebo aj diskusné fórum. WordPress rozhodne nie je určený len pre amatérov a ich projekty, ale existuje celý rad veľkých projektov, ktoré používajú práve WordPress.

Stále ešte je veľké množstvo profesionálov, ktorí radšej zvolia „svoje“ riešenie, než aby na veľké projekty využili WordPress. Preto odporúčam všetkým, ktorí zatiaľ WordPress nevyskúšali a majú predsudky, aby mu dali šancu a zvážili aj to, že v súčasnej dobe je viac ako 24% Internetu tvoreného na WordPress.

Existuje veľké množstvo dôvodov prečo práve WordPress, v tomto článku sme...

Čítať ďalej

Trampoty s cookies

August a najmä september bol pre majiteľov webových stránok celkom náročný. Bolo treba aplikovať „sušienkový predpis“. Tento si vymyslela Európska únia, aby vraj ochránila svojich občanov od sledovania. 😀 Teda nie, že by občania EU mali prestať byť sledovaní, len EÚ chce, aby ich nesledoval okrem nej už nikto iný 😉 Najmä nie Google. A s vaničkou bolo vyliate aj dieťa, ako to už býva. Iniciatívny úradník je horší ako triedny nepriateľ. Ale späť k technickej stránke veci.

Na webových stránkach sa objavuje aj reklama. Však z niečoho musia byť prevádzkovatelia blogov živí, nie? Ak neprevádzkujú shop, kde ich platíte nákupom tovaru, tak musia žiť z predaja informácií...

Čítať ďalej

Má zmysel robiť linkbuilding s pomocou katalógov?

Väčšina ľudí príde na www stránku z vyhľadávača. Zadajú slovo alebo spojenie, ktoré ich zaujíma a vo výsledkoch vyhľadávania si kliknú na odkaz, ktorý ich zaujme názvom aj krátkym úryvkom textu okolo hľadaného slovného spojenia. Nikoho snáď neprekvapí, že drvivá väčšina kliknutí ide na prvé tri-štyri výsledky, ktorých býva na stránke desať. Z toho vyplýva snaha takmer každého prevádzkovateľa www stránky „pretlačiť“ svoj web na prvú stránku vyhľadávania, najlepšie na prvú pozíciu.

Vyhľadávač Google aj Seznam a iné radia výsledky na konkrétne slovo alebo frázu podľa rôznych kritérií, presný algoritmus je ich tajomstvom...

Čítať ďalej

Vlastná web stránka alebo platená reklama – čo je lepšie?

Nedávno ma oslovil potenciálny zákazník a chcel odo mňa počuť, či je pre neho výhodnejšie nechať si urobiť svoju vlastnú webovú stránku alebo si zaplatiť reklamu. Zvažoval reklamu v okresných novinách aj v regionálne zameranom internetovom portáli. Pre upresnenie dodávam, že klient sa zaoberá poskytovaním služieb vo svojich priestoroch a geograficky sú jeho klienti obmedzení práve hranicami okresu, v ktorom podniká.

Pre rozhodnutie, či je lepšie platená reklama v novinách alebo na internete, potrebujete vedieť, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina. Nedá sa jednoznačne povedať, že reklama v týždenníku sa nevyplatí...

Čítať ďalej

Linkbuilding zdarma

Nie je nijakým tajomstvom, že aj ten najkrajší a najlepší web je nanič, keď ho ľudia na nete nenájdu a nečítajú. A aby ho ľudia našli a čítali, musí sa objavovať na dobrých pozíciách vo vyhľadávaní Google alebo naň musia odkazovať linky zo stránok, ktoré ľudia čítajú. Najlepšie oboje.

Ako získať dobré odkazy

Nejestvuje univerzálna odpoveď, ale znalosti problematiky sa platia takmer zlatom. V princípe existujú dva základné spôsoby získavania odkazov na svoj web. Tým prvým je nákup, kedy za odkaz na webe, z ktorého očakávate návštevnosť, si zaplatíte. Aj v našom portfoliu nájdete weby, kde si môžete kúpiť odkaz alebo rovno celý propagačný článok 😉

Druhý spôsob je oveľa náročnejší...

Čítať ďalej

Aj reklamy na webe môžu zavíriť váš počítač

virus

Počítače s operačným systémom Microsoft Windows sú oddávna terčom útokov rôznych vírusov a inej hávede. Je to dané architektúrou samotného systému a právami jednotlivých užívateľov. A aj keď nenavštevujete rôzne pochybné stránky a nesťahujete filmy a programy, môžete si svoj počítač infikovať. Stačí pozerať napríklad stránky českého rozhlasu.

Našli sa totiž spôsoby, ako škodlivý kód vpašovať do reklamných systémov. A nič netušiaci čitatelia webov si môžu nakaziť svoj počítač.

Čítať ďalej

Priveľa veršov

www.mojebasne.sk

Je to už po druhý raz, čo sťahujem stovky básničiek zo starého redakčného systému na nový. Kedysi boli uverejnené v systéme phpRS a v roku 2009 v lete som ich premiestňoval do UnitedNuke. No a teraz si „uhorkovú sezónu“ opäť „sladím“ presunom básničiek do nového systému na novej doméne.

Ako som možno spomínal ...

Čítať ďalej