Má zmysel robiť linkbuilding s pomocou katalógov?

Väčšina ľudí príde na www stránku z vyhľadávača. Zadajú slovo alebo spojenie, ktoré ich zaujíma a vo výsledkoch vyhľadávania si kliknú na odkaz, ktorý ich zaujme názvom aj krátkym úryvkom textu okolo hľadaného slovného spojenia. Nikoho snáď neprekvapí, že drvivá väčšina kliknutí ide na prvé tri-štyri výsledky, ktorých býva na stránke desať. Z toho vyplýva snaha takmer každého prevádzkovateľa www stránky „pretlačiť“ svoj web na prvú stránku vyhľadávania, najlepšie na prvú pozíciu.

Vyhľadávač Google aj Seznam a iné radia výsledky na konkrétne slovo alebo frázu podľa rôznych kritérií, presný algoritmus je ich tajomstvom. Významnú úlohu v tom má obsah samotnej stránky, jej užitočnosť a zrozumiteľnosť ako aj počet rôznych odkazov, ktoré na stránku vedú. Vychádza sa z predpokladu, že ľudia citujú, zdieľajú a odkazujú len hodnotné, užitočné a relevantné stránky. Napríklad na svojich stránkach, kde sa zaoberajú rovnakým problémom, alebo na diskusných fórach pri riešení rôznych otázok. A čím kvalitnejšia www stránka, s vyšším rankom, tým hodnotnejší odkaz.

Kým vyhľadávače, ako ich poznáme dnes, boli ešte v plienkach, fungovali výborne katalógy stránok. Ľudia do nich pridávali svoje alebo obľúbené stránky, ktoré boli v zoznamoch triedené podľa činností, zamerania, mesta. A vo vyhľadávaní v katalógu ste sa mohli kliknutím na odkaz priamo dostať na hľadanú stránku. Bolo to trošku ťažkopádne, ale v dávnoveku internetu to fungovalo dobre.

Keď sa začali vyhľadávače so svojimi automatizovanými metódami prehľadávania a indexovania internetu presadzovať, samozrejme že brali rôzne katalógy do úvahy ako relevantný zdroj informácií. Najmä tie oborovo zamerané, napríklad na strojárstvo, poľnohospodárstvo či iné oblasti života. Katalógy boli aj významným zdrojom návštevnosti kvalitných stránok, ktoré v nich boli registrované.

Dnes je ale doba iná a iný je aj internet aj správanie sa ľudí na ňom. Málokto tuší, že nejaké katalógy existujú, na stránky chodia buď priamo alebo z vyhľadávačov. No katalógy existujú a mnohí ich majitelia dokonca spoplatňujú umiestňovanie odkazov na www stránky v nich. Zväčša využívajú neznalosť majiteľov nových firiem a nových www stránok a oslovujú ich mailom i listami a ponúkajú „výhodné zápisy“ a zvýšenie návštevnosti stránok. Na to začínajúci majitelia s málo zákazkami počúvajú.

Realita je však taká, že z katalógov vám na stránku príde málo ľudí. Veď si len spomeňte, kedy naposledy ste navštívili nejaký katalóg stránok a kedy ste si v ňom klikni na nejakú stránku… Najväčšiu návštevnosť katalógov tvoria ľudia, ktorí na stránku katalógu prišli pridať svoju stránku. Čo myslíte, na koľko iných stránok si kliknú a naozaj tam niečo objednajú?

Ďalším argumentom prevádzkovateľov katalógov je, že každý odkaz sa v Google počíta. Google ale počíta nie len odkazy, ale aj texty, z ktorých tie odkazy na vašu stránku vedú. A teraz nájde medzi nimi stovku rovnakých odkazov s rovnakým anchor textom zo stovky katalógov. Myslíte si, že si Google myslí, že takto vyzerá „prirodzený odkazový profil“? Veď preto mnoho katalógov dostalo penalizáciu od Google, teda odkaz z nich je viac na škodu, ako na úžitok.

Pomôžeme vám so zviditeľnením vašej www stránky a so zlepšením jej pozície vo vyhľadávaní. Vieme to robiť tak, aby to malo pre vás zmysel a za rozumné peniaze.

Ponuka:  

Pridať komentár

Môžete použiť nasledovné HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>