Vlastná web stránka alebo platená reklama – čo je lepšie?

Nedávno ma oslovil potenciálny zákazník a chcel odo mňa počuť, či je pre neho výhodnejšie nechať si urobiť svoju vlastnú webovú stránku alebo si zaplatiť reklamu. Zvažoval reklamu v okresných novinách aj v regionálne zameranom internetovom portáli. Pre upresnenie dodávam, že klient sa zaoberá poskytovaním služieb vo svojich priestoroch a geograficky sú jeho klienti obmedzení práve hranicami okresu, v ktorom podniká.

Pre rozhodnutie, či je lepšie platená reklama v novinách alebo na internete, potrebujete vedieť, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina. Nedá sa jednoznačne povedať, že reklama v týždenníku sa nevyplatí. Ak ľudia, ktorí by mohli byť vašimi zákazníkmi, nepoužívajú internet a radšej zo zvyku čítajú okresný klebetník, tak ich oveľa skôr zasiahne reklama v ich obľúbenom vydaní novín.

Súčasne nebudete platiť za reklamu v susednom okrese, keď viete, že ľudia odtiaľ majú do vašej prevádzky ďaleko a neprídu. Na druhej strane musíte svoju reklamu v okresných novinách nechať uverejňovať a platiť ju pravidelne niekoľko týždňov po sebe a prakticky nasledujúci týždeň po skončení kampane sa už nikto z nových čitateľov nedozvie o vašich službách a starí túto informáciu rýchlo zabudnú. Takže aj napriek nízkej cene za jeden zverejnený inzerát môže dlhotrvajúca alebo opakovaná kampaň vyjsť dosť draho a v prípade tlačených novín nemôžete uvažovať s dosahom na veľký počet ľudí, aj keď jedny noviny čítajú v rodine viacerí. Mnohé redakcie navyše ani nemajú páru o počte svojich čitateľov, ich sociálnej a vekovej štruktúre a príjmoch či vzdelaní. Nanajvýš tak vedia, koľko výtlačkov sa predalo.

Kedy je reklama na regionálnom portáli výhodná

Keď cielite na užívateľov, ktorí aktívne využívajú internet a často navštevujú regionálny portál pre získavanie informácií o kultúrnom alebo športovom dianí a iných udalostiach v regióne, aj keď sa pohybujú občas mimo domova, môže byť vaša reklama na takomto portáli účinná.

Musíte však akceptovať, že jej rozsah je obmedzený, daný objednaným reklamným formátom a súčasne je vaša reklama len malou časťou priestoru portálu, takže jej dosah je porovnateľný s týždenníkom. A tak isto vaša reklama je viditeľná len po dobu, kedy si oplatíte reklamnú kampaň. Nie vždy viete text doplniť fotografiou a rozpísať sa o svojich službách.

Vlastný web je výhodnejší

Reklama v tlačenom týždenníku alebo na všeobecnom regionálnom portáli má zmysel vtedy, keď na obmedzenom priestore viete okrem hlavného posolstva potenciálnym zákazníkom ukázať aj adresu svojej webovej prezentácie. Potom môže byť váš inzerát menší, teda lacnejší a všetky dôležité informácie a fotografie ukážete zákazníkom na svojom webe. Takto eliminujete všetky nedostatky časovo a rozsahom obmedzených reklamných inzerátov a kampaní v tlačených novinách aj internetovom portáli. Pritom na vlastný web privádzate ľudí, ktorí majú skutočný záujem o vami ponúkané služby, nie iba náhodných okoloidúcich bezcieľne surfujúcich používateľov internetu.

Samozrejme ani prevádzka vlastnej webovej stránky nie je zadarmo. Okrem domény a hostingu potrebujete nechať zhotoviť samotnú www stránku. Takáto vlastná prezentácia má niekoľko výhod.

– Prezentáciu na webovej stránke môžete budovať postupne a teda môžete náklady na ňu rozložiť v čase.

– Popis svojich služieb môžete doplniť fotografiami, ktoré lepšie ilustrujú rozsah a kvalitu lepšie, ako slovný popis.

– V prípade potreby alebo zmien v podnikaní môžete rýchlo upraviť obsah prezentácie na www stránke.

– WWW stránka je návštevníkom k dispozícii 24 hodín denne sedem dní v týždni 365 dní v roku, pritom platíte len raz.

– Pomocou komentárov môžete viesť s návštevníkmi stránok dialóg, lepšie tak chápať ich potreby a záujmy a budovať lepší imidž svojej firmy.

V porovnaní s inzerciou podľa rozsahu môžu byť náklady na vlastnú webovú prezentáciu porovnateľné, avšak dosah násobne vyšší. Návštevnosť vašich www stránok s postupom času môže rásť s tým, ako sa stránky lepšie umiestňujú vďaka obsahu vo výsledkoch vyhľadávania. To môžete podporiť postupnou sériou článkoch na iných blogoch, ktoré budú pozitívne hodnotiť vašu firmu a vaše internetové stránky. Toto vám nemôže zabezpečiť žiadna inzercia.

Ak máte záujem o vytvorenie novej www stránky a podporiť jej propagáciu, kontaktujte nás.

Pridať komentár

Môžete použiť nasledovné HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>