Prečo PR?

Public relations (PR) sú techniky, prostredníctvom ktorých firma buduje vzťah s verejnosťou.

Prečo PR?

PR je marketingovým nástrojom, ktorého úlohou je vylepšovať obraz firmy vrátane jej produktov a služieb v očiach všetkých zainteresovaných – teda všetkých, ktorí prichádzajú do styku s firmou (zákazníci, obchodní partneri, dodávatelia, zamestnanci, rodiny zamestnancov, obyvatelia v okolí a pod.).

Medzi základné úlohy PR patrí zlepšovanie dobrého image firmy, doplňovanie reklamných a marketingových aktivít a tým podpora predaja, zlepšovanie reputácie firmy aj manažmentu, odvrátenie útokov na firmu, zvyšovanie motivácie zamestnancov a pôsobenie na štátnu správu.

Prečo PR?

Hoci reklama aj PR pôsobí na širokú verejnosť, rozdiely sú na prvý pohľad zrejmé. Úlohou reklamy sú krátkodobé ciele – najmä predaj konkrétneho tovaru alebo služby (reklama pôsobí jednostranne). PR sa sústredí na dlhodobé ciele ako je imidž, komunikácia a vzťahy s cieľovými skupinami (PR pôsobí obojstranne).

Medzi základné nástroje PR patria predovšetkým tlačové správy, články, tlačové konferencie, ale aj firemné akcie, meetingy, newslettery, kde sa referuje o úspechoch a dianí vo firme atď.

PR nie je cesta k rýchlemu bohatstvu, ale dlhodobý systematický proces, ktorý je viac užitočný ako zárobkový.

Pre úspešné riešenie PR sú dôležité dobré vzťahy s novinármi a schopnosť komunikovať s médiami, a to aj v situáciách pre firmu nepriaznivých.

Prečo PR?

Riešenie PR na požadovanej úrovni je pre mnohé firmy svojpomocne nereálne. Najmä stredným a menším firmám sa oplatí spolupráca s profesionálom. Pripravíme pre vás série PR článkov a zverejníme ich na nami spravovaných webových stránkach.

Ponuka:  ,

Pridať komentár

Môžete použiť nasledovné HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.