Public relations (PR) sú techniky, prostredníctvom ktorých firma buduje vzťah s verejnosťou.
Prečo PR?
PR je marketingovým nástrojom, ktorého úlohou je vylepšovať obraz firmy vrátane jej produktov a služieb v očiach všetkých zainteresovaných – teda všetkých, ktorí prichádzajú do styku s firmou (zákazníci, obchodní partneri, dodávatelia, zamestnanci, rodiny zamestnancov, obyvatelia v okolí a pod.).
Medzi základné úlohy PR patrí zlepšovanie dobrého image firmy, doplňovanie reklamných a marketingových aktivít a tým podpora predaja, zlepšovanie reputácie firmy aj manažmentu, odvrátenie útokov na firmu, zvyšovanie motivácie zamestnancov a pôsobenie na štátnu správu.
Prečo PR?
Hoci reklama aj PR pôsobí na širokú verejnosť, rozdiely sú na prvý pohľad zrejmé. Úlohou reklamy sú krátkodobé ciele – najmä predaj konkrétneho tovaru alebo služby (reklama pôsobí jednostranne). PR sa sústredí na dlhodobé ciele ako je imidž, komunikácia a vzťahy s cieľovými skupinami (PR pôsobí obojstranne).
Medzi základné nástroje PR patria predovšetkým tlačové správy, články, tlačové konferencie, ale aj firemné akcie, meetingy, newslettery, kde sa referuje o úspechoch a dianí vo firme atď.
PR nie je cesta k rýchlemu bohatstvu, ale dlhodobý systematický proces, ktorý je viac užitočný ako zárobkový.
Pre úspešné riešenie PR sú dôležité dobré vzťahy s novinármi a schopnosť komunikovať s médiami, a to aj v situáciách pre firmu nepriaznivých.
Prečo PR?
Riešenie PR na požadovanej úrovni je pre mnohé firmy svojpomocne nereálne. Najmä stredným a menším firmám sa oplatí spolupráca s profesionálom. Pripravíme pre vás série PR článkov a zverejníme ich na nami spravovaných webových stránkach.
Pridať komentár